måndag, april 18, 2011

Tyskland

Haft två enormt stressiga veckor i tyskland men nu börjar saker klarna upp lite och har hunnit ordna upp en massa saker! Enklaste sättet att summera de två senaste veckorna e nog mängder med god mat, några glas god öl och en massa jobb.. Haleigh hade lyxen att enbart njuta av mängder med mat och vin samtidigt som jag jobbade..
Har hittt mitt nya frukostställe också, då frukosten på hotellet kostar 16 euro per dag så har det blivit finfrukost på stan de dagar jag inte jobbat.

Njuter i solen med min iPad, skulle vart trevligt om skärmen inte var så ljuskänslig men funkade iaf ok om man inte satt direkt i solen..

Finns faktiskt förvånadsvärt mycke fina bilar i stan, spanat inte ett antal Porsche, nån Ferrari och en Audi R8.. Lyckades passera denna skapelse på väg hem från jobbet en dag, tydligen nån dask grej..
Vart på balkan party också, inte den bästa musiken men lite roligt var de iaf =D
Hur som helst så var det en rätt trevlig resa även om det e lite segt att bo på hotel hela tiden, räkna fram att jag vart 4 veckor av de 6 senaste på Novotel i Wurzburg.. Skrivit på mitt nya kontrakt för SSI Schäfer Noell Gmbh nu så från och med den första Juni är jag tysk! måste nog döpa om bloggen och be seke göra mej en tyskaktig bild..
Lite nyttigt att veta är att jag nu ökar min semester med 300 % och lönen innan skatt med 20 %, lönen efter skatt e dock samma som idag så helt bra löneökning var de inte... Nu ska det bara hittas en ny lägenhet och säljas av en massa grejer så vi inte behöver flytta så mycke!

5 kommentarer:

Jesper Löfgren sa...

Willkommen nach Deutschland!..

Fahle sa...

Inge cykling? Finns det nå schysta stigar i området?

Hans sa...

Snacks med en kille I en cykelbutik och ska fin as rätt bra med stigar osv.. Det var ett gäng som kör en tur från butiken varje lördag så har redan nån som kan visa mej runt iaf

Oscar sa...

Bra med cykelstigar, då borde du nästan bjuda in till cykelsemester =)

Hans sa...

Du har en stående inbjudan från och med den 10 juni, bara välja vilken öl eller vinfest till vill komma till =D