söndag, juli 11, 2010

Förra veckan

Har haft en riktigt slitig vecka som började men en röd dag.. Så i måndags var det en tur upp i bergen och mtb som stod på schemat, fick åka semiamerikanskt då vi åkte en pickup, dock en japansk en..
Dagens första och enda vurpa.. Jerry flög över kanten på en av alla berms =D Var iofs två då han lyckades med precis samma sak på det andra varvet.. Det hela var planerat som en social ride men jag, randy och jerry skippade den vanliga turen för att köra lite snabbare och få in lite fler km under dagen. Bra drag då de andra hade en massa oflyt! däck som exploderade, trasiga bromsar och en kille som tappa bilnycken.. Så vi hann med våra två varv innan de ens var klara med deras första..

Vart en hel del cyklande under resten av veckan också, totalt har det blivit 240 km sen i måndags! Blivit lite motiverad då jag börjat kolla på tour de france så måste bli lite snabbare nu!
Dagens huvudaktivitet hade dock inget med cykel att göra utan det blev en morgon med vattenskidåkning! Riktigt lyckad morgon också då jag lyckades gå från två skidor till en på första försöket och sen även klocka mina två första försök till att starta på en skida! Slet dock en hel del på benen så när det blev dax att testa en "svårare" skida så orkade jag inte med nå mer utan de blev mest en hel del vatten upp i näsan.. Dagens enda vurpa från min sida blev en djupdyck där jag tvätta ur ögonhålorna riktigt ordentligt med sjövatten... Inte helt svanlkande i sjön heller då det var 32 grader varmt i vattnet..

Vi kan nog alla enas om att randy har snäppet bättre skär än vad jag har..
Annars har de inte hänt så mycke denna vecka, igår blev det lite öl och hamburgare. 4th of july blev grillning gånger två, en lunchgrill ute på landet och sen en vanlig grillning hos sunil på kvällen.. Har kommit på att jag behöver en ny bil också, en Porsche Boxster, ingen riktigt porsche men fortfarande en fullrolig bil och de e inte så farligt dyra här. Kan köpa en från 2000 med 10 000 mil för kanske 70 000 sek.. Bara hoppas på en julbonus och en skaplig skatteåterbäring nu!

Nu blir det till att avsluta dagens etapp av tour de france på dvr:en och sen middag!

1 kommentar:

Jesper Löfgren sa...

Det är då bara en stor lekstuga ;)...