söndag, september 19, 2010

Valvaka

Håller valvaka just nu med Jesper som live feed från Sverige.. Multitaskar samtidigt med att vänta på tvätten och dega vid poolen.. Vart en riktigt hård helg med en läskigt rolig äventyrscykeltur igår och vandring med Haleigh idag..
Dagens hike skedde på samma berg som jag tidigare cyklat uppför några gånger på landsvägscykeln. Var dock jobbigare att gå uppför, jobbigt nog för att Haleigh skulle gå halvt in i väggen och bli riktigt trött mot slutet..
Ska försöka få tag på lite bilder från cyklingen igår som randy tog men bjuder iaf på en bild på mitt vänstra ben..
Lyckades med min största krasch på cykeln hittills då vi kom i full fart nedför och min cykel beslutade sig för att stanna samtidigt som jag fortsatte rakt ner i marken med axel/huvud först.. Ska undersöka om jag behöver ny hjälm nu men annars gick de rätt fint.. Hade lite adrenalinskak i benen efteråt så de tog några minuter innan jag kunde fortsätta på cykeln. Knäet fick sig ett litet jack å och lyckades bloda ner lite av benet och strumpan! Så såg riktigt hård ut när vi mötte några vandrare lite längre ner på berget =D

1 kommentar:

Fahle sa...

Visst är de förvånansvärt va kort man kommer till fots när man går på samma ställen som man brukar cykla.