lördag, februari 05, 2011

Operation framgaffel..

Min framgaffel började läcka olja under en av våra night rides denna vecka så idag har jag vart hemma hos min privata cykelreperatör och fått experthjälp! Som vanligt så löser han inte ens problem utan oftas ska något modifieras lite för att göra det bättre. Denna gång so gjorde han luftkammaren i min dämpare större genom att kapa nån grej där inne med ca 20 mm. Så nu ska jag kunna utnyttja hela min slaglängd bättre. Fick även blåa packningar så det hela ser lite snyggare ut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blåa packboxar tror jag du menar.

Har du 100mm slaglängd nu i stället för 80mm

Larsson

Hans sa...

ne, har 90 precis som innan, de han ändra var hur stor luftkammaren i dämparen är. ar större luftkammare nu så att jag får en jämnare dömping när jag är nära max...