söndag, februari 27, 2011

Svensk sommar +5

Haft en perfekt söndag här med 28 grader varmt =D Så tillbringat mer eller mindre hela dagen utomhus, först 2 timmar cykling på morgonen då Haleigh pluggade, sen lite vårstädning och sist en långpromenad i solen och frusen yoghurt med en massa godsaker och frukt..

Lördagen var inte lika sommrig men vi kom upp i 20 grader iaf, var ut och byggde lite mtb led. Mitt projekt nedan:
Istället för en upp and over så byggde vi dit ett hopp på sidan.. Man kommer ner i rätt bra fart så de går att få rätt ok med luft under sig med tanke på att vi kör med xc-cyklar.
Färdigtbyggt och fint:
Första turen i det..
Och det viktigaste, efter ett gäng timmar med byggande så måste man fylla på med lite öl!
Var en bit utanför stan och hade turen att träffa en kille jag handlat kött av tidigare, han har en grill efter bilen så det är bara stanna och plocka med sig lite godsaker =D Senast blev det ribs så denna gång testade jag nån annan form av kött med senaps baserad bbq sås.. Han grillar/röker kötter i 14 timmar på låg temperatur för att de ska hålla sig saftigt. Smälter som smör i munnen och ca ett kg med kött plus en flaska bbq-sås kostar 20 dollar.
Ruskigt gott och ser fortfarande fram emot min lunch imorgon fast jag ätit de tre gånger redan =D
Nu ska jag laga lite middag, kyckling quesadilla, och ta mej en söndags öl!
Tre dagar till i USA och sen bär det av till Sverige och europa i 2.5 veckor! Köpt lite beef jerky men om någon vill ha nått annat får ni hojta till..

1 kommentar:

Jacob sa...

köp lite skittles (röd påse) så skulle jag bli glad!