lördag, maj 16, 2009

Tack då!

Har varit en lång vecka men en hel del jobbande och sena kvällar vilket resulterade i en maffig presentation! Kan börja från början iaf och veckan börja med att Haleigh kom fram i måndags förmiddag.. Så vi tog en snabbtur av Wurzburg på måndag eftermidda och jag passade på att klämma in en klippning då jag började bli långhårig på riktigt.. Tisdag så var jag lite romatisk och tog ut Haleigh till en resturang som e ruskigt god och onsdag spenderades på kontoret då min chef inte insett att det är några timmars tidsskillnad. Hur som så blev det iaf till att ta bilen till frankfurt i torsdags och sen hoppa på ett plan till dallas samtidigt som Haleigh hoppade på ett plan till stockholm.

En sak jag märkt när man flyger är att det alltid är sjukt många indier som flyger överallt.. och de är alltid lika jobbiga och förvirrade.. står upp i planer under landning och har totalt missuppfattat konceptet med köer.. Finns iofs en massa fler saker man kan störa sig på då man flyger som t.ex. då man ska hämta väskan så står det alltid en grupp idioter precis längst fram mot bandet så ingen annan kan se vad som kommer. Om folk kunde stå två meter från bandet kan alla se och man slipper armbåga sig fram för att kunna ta sin väska.

Väl framma i dallas så visade det sig att min hyrbil hade blivit avbokad så jag bokade en ny bil i compact storlek. Tog min lapp och gick ut för att få veta att alla bilar i den storleken var slut så jag fick en lite större bil och lyckades välja en toyota prius.. Drar sjukt lite bensin iaf och e lite mysko att köra.. Tror även att mötet gick helt ok, lär visa sig nästa vecka om vi får projektet eller inte. Efter mötet släppte jag bara av min chef på flygplatsen och sen tog jag min prius och körde upp till Norman! Ingen här som jag känner dock så tog mej en tur till campus corner för några öl och lite middag och sen knoppa jag in.. Blir bättre idag då Russel kommer ner från oklahoma city och ska haka på ut en sväng! Nu ska jag iaf ta mej en tur ner och se om det finns nå folk nere vid poolen där jag bodde..


Posted by Picasa

8 kommentarer:

Fahle sa...

Vadå för maffig presentation? Å är inte den där bilen en hybrid?

Johan sa...

Hmm fattar inte riktigt vart och varför du respektive frugan reser i din blogg?

Hans sa...

jag flög till dallas för ett möte i fredgs och för att haleigh inte skulle bli fast mitt i ingenstans i tyskland så flög hon till sverige över helgen och hälsa på lite folk.. Och jo, den e hybrid.. rätt tufft och lek med alla saker i den =D Presentationen var för att presentera ett koncept på ett dc åt frito lay där jag gjorde all data analys..

Sjögren sa...

haha, jag är inte förvånad att det är indier överallt. Det lilla jag sett av dom kan bara bekräfta vad du sett.

Jacob sa...

Tagit semester från bloggandet?

Fahle sa...

Har de lagt ner internet i Tyskland eller?

Sjögren sa...

internet måste ha tagit slut i tyskland.

Hans sa...

nja.. ar i osterrike nu men kommer en recap nar jag kommer tillbaka till USA pa lordag eller natt.. haft det hart har samt att min dator har gatt sonder..