lördag, maj 22, 2010

Långtur

Har regnat hela veckan så för att få komma ut och cykla lite idag så vart de till att pumpa däcken stenhårda och sen rula iväg på en asfaltstur. Blev lagomt lång och under hela turen så lyckades jag passera två cyklister på racercyklar så är helt nöjd nu i efterhand =D Höll även på att köra över ormen då jag insåg att de inte var en pinne.. men de var bara stanna och ha cykeln som ormstaket! förvånansvärt snabb var han iaf och rätt skapligt stor. 48.6 km på 1:52 blev slutresultatet..
Kvällen har spenderats på bio där jag å haleigh sett robin hood.. ingen suerfilm men helt ok iaf.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns ormar i Tronsjö också - Jag sprang på en igår som var överkörd och "lite" mindre än den du fotat.
//Pappa

Emil sa...

Jag kom på att tänka på en sak nu som egentligen inte har ett skvatt med ditt inlägg att göra men men! Sorry för OT.. Funkar din cykeldator med pulsband oxå? Jag tänker mig det där diagrammet du visar där man kan se hur din fart varierar längs med turen, kan man där då få in ytterliggare en kurva där man ser din puls? Går det att lägga till även en kadensmätare? Sen om man tar det riktigt hardcore o har en effektmätare på baknavet, kan man få med den kurvan oxå då? Det vore ju det ultimata! Att se farten, pulsen, effekten och kadensen momentant..

Hans sa...

hehe, har kadens och puls men tagit av kadensen.. pulsen kör jag med lite då å då.. angående effektmätare så vet jag inte, men finns nog nått för en sån å.. kolla garmin.com

Jesper Löfgren sa...

Jag hatar ormar!