onsdag, maj 05, 2010

Slanglös

Hade lyxen att sätta min diet åt sidan i helgen och mer eller mindre leva på kanelbular =D käkade up precis alla bullar utom en av haleighs bullbak.. Gott var de iaf!
Lyckades även lyckades köra hål på sidan av mitt bakhjul i söndags så blev till att shoppa nytt.. Har haft planer på att köra slanglöst ett bra tag och tyckte det skulle passa perfekt nu att konvetera mina däck, dock ville affären ha upp mot 100 dollar i söndags så skippade det.

Tror detta kan vara nått iaf, byggt för torra förhållanden och ska vara lättrullat. Fick på de redan i söndags och provturen igår gick galant! Snacka lite med min lokala cykelaffär där jag har en som jag cyklar med ibland och när han fick höra priset för att fixa slanglöst så höll han på att vika sig av skratt. Så idag gick jag hem lite tidigare från jobbet och konveterade mina hjul till att köra slanglöst hos Bike East istället. Kostade gratis då jag redan hade ventiler osv så nu bör jag ha bantat ner den några gram och ska slippa punka i framtiden!

Blev en stabil tur idag också med 1 h:26 min:10 sek och en snittpuls på 168. Börjar faktiskt få upp kondisen lite nu!

2 kommentarer:

Fahle sa...

Hur funkar slanglöst?

Hans sa...

man har ingen slang =D

Man tejpar innersidan av fälgen och sen har man i nå klet som tätar och en ventil. Mina hjul var redan tejpade osv så behövde bara ta ur slängen och sätt i ventilen plus kletet.. tog 5 min å fixa båda hjulen..