onsdag, februari 25, 2009

Smalisonsdag

När jag kom hem idag fick jag en glad överasknig då mitt paket från mamma kommit fram! Bara packa upp ett gäng fina kalsonger och lite nya cykelkläder som jag garanterat kommer vara ensam om att ha på denna sidan atlanten! För att förklara lite så var mamma tvungen att skicka hit kalsonger då mina börjar få för många hål och det finns inga riktiga kalsonger att köpa i usa! antingen får man köpa svettiga sidenboxers eller boxershorts som har helt sjukt läbbig passform.. Vet inte om det beror på att folket här har storlekskomplex för man får plats med ett helt bowlingklot i deras kalsonger..

Hur som hels så var jag ju tvungen att ta ut de nya kläderna på en provtur då termometern visar 21 grader ute! Hade bestämt mej för en långtur men råkade ta mej vatten över huvudet direkt.. Var nämligen så att det svängde ut en 65 årig gubbe bakom mej och sturk som jag är så trampa jag ju på rätt friskt så han inte skulle köra om mej.. Efter kanske 20 minuters trampande kollade jag bakot å då låg han kanske 20 meter efter mej så fortsatte trampa på vilket ledde till att han låg bakom mej i ytterligare 20 minuter. Vid det laget så gav jag upp och sakta in så jag kunde prata lite med han. Var iaf en gammal tävlingscyklist så känns inte lika dåligt längre! När jag prata klart med han så insåg jag att jag cyklat 30 km i en riktning och var tvungen att cykla lika långt till för å komma hem så det var dax å dra sig hemmåt... Turen slutade upp på 58,1 km och tiden 2 timmar och 6 minuter vilket jag e helt nöjd med! KOmmer iaf sova som ett banr ikväll!
Så här ser iaf cykellederna ut här i trakten.. ganska trevliga men det är lite jobbigt att det kommer ett stop efter varje 1,6 km...

Posted by Picasa

6 kommentarer:

Jesper Löfgren sa...

Ja du, ser att Daniel varit framme och beställt grejer ja... Jag ska också ha en ;)

Anonym sa...

var godiset kvar?

Anonym sa...

Njut så länge du inte jobbar sen har du inte tid =)

Anonym sa...

Har ni en basketkorg på uppfarten?

Hans sa...

jo, godiset var kvar och det är en basketkorg på uppfarten.. och skulle nog njuta mer av ett jobb just nu..!

Anonym sa...

Jag har saker som du kan jobba med (mycket arbete)"bara" du får programvaran du ska använda att fungera på lämplig dator

Pappa