söndag, februari 08, 2009

Sportfåne

Har varit en riktigt sportfåne de senaste dagarna.. Antar att det är för att jag börjar känna av samma livsstil som när jag bodde här senast då kilona bara rulla på de sista månaderna så denna vecka har det vart hårdkörning! Klättrat tisdag och torsdag och i fredags tog jag en cykeltur ner till Arkansas river, riktigt rolig led som följde en motorväg fast vingla runt lite in bland hus osv.. Finns några sjukt stora hus här med egna småsjöar och sånt. Turen blev iaf på 32 km.. Igår tog jag bilen till stället jag vände på i fredags för att fortsätta följa samma led i en slinga runt Arkansas river istället, även denna led var skoj då den slingra sig runt en massa grejer, var bl.a. upp på ett berg de körde downhill på där vägen ner var en mindre variant av en sepentinväg.. Denna slinga blev 36 km lång och jag var helt död när jag kom hem.. hade medvind första halvan och motvind hela vägen hem! Och de ska vetas att när de blåser här så är som med allt annat i USA det är störra och starkare!

Idag blir det mer klättring och sen ar jag ett riktigt bra tips på pizza! Vi bakade egen pizza igår som enligt Haleigh är det bästa vi nånsin bakat ihop.. Receptet lyder som följande: Hacka ner en massa vitlökar i små bitar och blanda det med barbequesås (vi körde med jack daniels orginalsås), Smeta sen ut såsen på pizzadegen och toppa med fräsk spenat.. Strö sen ut ett laomt tockt lager med ost, hade här nån schweizerost som börja på g. Sen toppar man av det hela med kyckling som redan är tilllagad och hackad i små bitar..

Ni kan ju även spana in vädret som råder nu, typ svensk sommar.. Lite skillnad från isstormen som drig förbi för nån vecka sen.. Igår var det 22 grader ute när jag åkte iväg och fredagen var lite kallare med bara 19 grader..

4 kommentarer:

Jacob sa...

Låter skönt, var själv ut på min första tur på cykeln igår. Kommer ni komma till Sverige nåt i sommar så vi kan ta några gemensamma turer?

Hans sa...

tror inte det.. nästa jul kanske..

Jesper Löfgren sa...

Du kanske ska söka jobb som paperboy, då får du cykla en massa och tjäna pengar på det...

Anonym sa...

Paperboy kommer jag ihåg när jag lirade på amiga. Det va kul det. Hur går det med jobbsökandet annars? Har du något extrajobb nu så länge?