lördag, december 12, 2009

Tyskland

Har vart en trevlig vecka i tyskland som startade i en väldans fart direkt på måndag morgon! Redan på väg ner till frukost så träffa jag till min förvåning min chef i hissen, sen blev det bara till att jobba och slita med chipsgubbarna under veckan. Riktigt roligt faktiskt då jag nu får göra lite nya grejer! Planen efter jul ser ut att bli så att jag ska försöka dra igång ett lite mindre projekt som jag har lite mer ansvar i och köra från början till slut med det. Var ju lite klurig start då jag hamnade i ett av de mest komplicerat projekten inom Schäfer..

Annars har min tid under veckan till stor del spenderats på julmarknaden där det druckits allehanda varma drycker samt lite tyskt bastubadande.. Provbastade hotellets bastu en kväll och hade räknat med att bastun skulle innehålla lite naket folk då det e så tyskt det kan bli, dock hade jag inte räknat med att folk simmade runt nakna i poolen så det tog ett tag att vänja sig även om jag simmade runt i mina badbyxor.. Var flexibel nog att köra bastun utan badbyxor iaf så har testat lite tysk kultur nu =D

Blev även en utekväll med lite folk från jobbet igår som slutade upp med pannkakor och nutella innan det blev dax att dra sig hemmåt! Vi testade runt lite bland Wurzburgs udda barer med en massa studenter osv.



Nu blir det Sverige i helgen med en massa lekande! Riktigt fint! Flyget går om 2 timmar..

Inga kommentarer: