söndag, oktober 03, 2010

Foto session/Sunday social

Har ju som sagt varit lite krasslig den senaste veckan så har vart en lugn helg på cykeln nu så man kan bli frisk igen! Igår var jag faktist riktigt duktig och hjälpte till med IMBAs (International Mountain Bicycling Association) Kids ride. Råkade bli ansvarig för den snabbaste gruppen så jag och ett gäng ungar 9-12 åringar var ute i skogen i ca 1.5 timme och trampade igenom ca 10 km led. Gick helt bra där de svarta tjejerna med walmartcyklar tog sig över alla klurigheter samtidigt som de vita tjejerna med dyr cyklar och riktiga cykelkläder osv gick över dem =D Konstigt nog var det bara typ 2 killar i min grupp så tjejerna ägde dem.

Från huvudarrangören fick jag detta iaf "I want to thank Hans and the other social riders for leading the TFK/REI Take a Kid Mountain Biking Day Black Diamond group ride. You really boosted the confidence of a couple of our kids. Sometimes we forget that a small bit of patience and encouragement on our part may greatly influence the way these kids approach life. Smiley"

Så vi vet ju vem som kommer kunna styra upp så Ida-Maria inte blir nån landsvägscyklist nu =D Förhoppningsvis kommer jag kunna få tag på lite bilder senare också.

Om annat så blev de en hel massa bilder tagna idag då jag släpa med mej den stora kameran ut på vår Sunday Social ride. Tänkte passa på då jag inte skulle köra så hårt och fick väl nån tuff bild men lär träna lite mer innan de kan bli nått riktigt häftigt!
Verkar vara nått med leftys och kanonballs..
Och självklart såg jag till å bli med på nått enstaka foto iaf! Sjukt skönt väder ute nu med svenska sommartemperaturer och solsken! Mamma å Pappa kommer få det riktigt fint då de kommer hit med ca 20-25 grader ute och låg luftfuktighet! Har även passat på att ta en promenad uptown idag, läsa ut min bok på ett kafe och nu ska det lagas till en ruskigt fin söndagsmiddag med klyftpotatis, svampsås och fläskfile!

Posted by Picasa

Inga kommentarer: