söndag, oktober 03, 2010

Racern 2.0

Har spanat på bilar i rätt många veckor nu då jag vart sugen på att uppgradera min Saturn till en lite nyare och säkrare bil.. och i onsdags var det äntligen dax! Blev en 13 år yngre bil så nu kör jag runt i en ferrari-röd (nästan iaf..) Kia Spectra av årgång 2009. Bilen har endast gått 4140 mil så den är helt klart den nyaste bilen jag någonsin ägt..
Vad som ingår är inte helt tokigt heller men den är inte direkt någon high tech bil..
Har iaf:
- Farthållare
- Däcktryck sensorer (kostade nämligen 25 kr extra per däck när jag böt ut de som satt på... och man får gröna pluppar på luftventilerna)
- AUX ingång vilket är en riktig höjdare så nu kan jag lyssna på en massa bra musik i bilen

De var nog allt förutom det som är standard på alla bilar.. Har planerat detta bilköp lite också så har manuell växellåda för då är det garanterat att Haleigh inte kan ta min bil d hon bara kör automat =D Var ju så att jag ska igentligen köra den gamla kian vi har men då Haleigh gillar den bättre än vår Saturn så råkade det bli så att hon kör den iaf även då hon lovade mej den nya bilen efter att jag fick fara runt i Lincolnen utan AC i 35 graders värme...

Hela kalaset gick iaf loss på 6,500 dollar vilket e 43,600 kr med dagens växelkurs så det var iaf inte en direkt dyr bil! Nu ska jag bara köpa drag till den och ett nytt cykelställ.
Förutom detta har den vart en enormt dryg vecka med sjukt mycke på jobbet och att jag vart halvt sjuk hela veckan.. Halsen som krånglat och att jag helt plötsligt med ansvarig för ett projekt på ca 100 miljoner kronor.. både design och kontrakt.. Men nu är det utskickat iaf så hoppas på en lugn vecka och sen blir de lite semester på det snart!

Förövrigt så kanske bilen liknar denna lite vilket den bör göra också då det enda som skiljer är en facelift..


Nu ska det bli intressant och se när Johan får tummen ut och tar tag i sitt bilköpande!

1 kommentar:

Fahle sa...

Nice! Är riktigt sugen på en Kia Ceed när det blir dags för oss sen.