fredag, januari 28, 2011

Döner macht Schöner!

Då har man stadsvandrar och käkat finmat i en hel vecka och slitigt på kontoret, eller iaf fram tills idag då de bara jobbar fram tills lunch på fredagar =D

Tror det var i onsdags vi var på väg upp till toppen på berget ovan för middag. Planen var att ta hissen upp så vi slapp gå i trappor i en timme så vi tog tunneln till höger först. I tunneln till höger hittade vi 5 st gräsrökande ungdomar och en som såg ut att hålla på med nån form av folie som hon eldade under.. =D snälla som de var så skickade de oss iaf till den andra tunneln som ledde till hissen..

Hittade även det tuffaste parkeringsgaraget hitills där man kör in bilen till en hiss och sen stiger och hissen flyttar ner bilen någonstans i källaren automatiskt..

Nedan är förhoppningsvis min framtid inom cyklingen då det vore rätt skönt med lite extra hästar i uppförsbackarna =D

Lyckades få i mej en döner kebab under veckan och ölen ovan dracks till nattloppet i slalom som trevligt nog innehöll 4 svenskar i top 7..
Lyckades med att skapa lite ekonomiska bekymmer här också då någon kommit över min kortinformation på mitt amerikanska visa så det är spärrat nu. Så jag har mitt kreditkort med en spärr på 500 dollar och en hotellräkning på 640 dollar =D I vanliga fall hade de inte vart något stort problem då jag har mitt svenska visa också. Men har inte använt de sen jag var i england så har inte en aning om vad jag har för pinkod.. Det hjälper inte heller att affärer här inte tar visa utan bara vill hanskas med österrikiska bankkort eller cash.. Efter att ha tjatat en del på hotellet och ringt runt till både bank of amerika och seb utan resultat så lyckades jag som tur var få hotellet att lyckas dra mitt svenska kort utan pinkod så nu kan jag iaf åka hem =D

Annars har iaf veckan vart riktigt trevlig och Graz är en rätt bra stad med ruskigt god mat!


3 kommentarer:

Fahle sa...

Är det en motor på cykelen?

Hans sa...

jopps, skulle vara lite skoj att testa, tror de gick på ca 25 000 kr

Anonym sa...

Galen bild den där första! Det känns som att berget är ett sagolandskap som ramlar över gatan! Och, NEJ, jag har inte hängt med de där ungdomarna vid hissen ikväll! Bara lite trött! haha

//Emil W