söndag, oktober 09, 2011

Charlotte i bilder

 Tänkte att jag måste bjuda på lite bilder från min charlotte helg, var ju faktiskt en riktigt trevlig helg! Jobbet ställde som vanligt upp med en av de finare bilarna =D och bilden är tagen innan jag satte mej i bilen första gången.. Funkade helt ok och hade bara gått 270 000 miles, ungefär 434 000 km... men tog sig dit den skulle iaf och AC:n funkade..
 Ovan är första dagens enormt goda hamburgare, en sak jag verkligen saknar från USA är all god mat man kunde få tag på, tysklarna kan laga mat, dock bara tysk mat som inte tillhör den roligaste i världen..
 Lördagens cykeltur, rätt bra uppslutning med gammalt folk för en tur i halvt regn halvt sol.. Fick låna en niner singlespeed så fick jobba en del i uppförsbackarna..
 Enkelt och hålla koll på växlandet iaf..
 Och det läskigaste jag någonsin vart med om på cykel.. Vi cyklade ca 1.5 timmar utanför charlotte där det inte är peciellt många cyklister ute så spindlar hinner sätta upp feta nät över stigarna som man måste åka och ducka under, de gånger man inte hinner ducka får man en fet spindel med tillhörnde väv rakt i ansiktet.. Blev en del spridda kvinliga tjut under turen om vi säger så.. spindlarna är i storlek med yttersta delen på tummen..
Har också insett att om man vill dricka god öl är nog usa de bästa landet, bara man tar sig till rätt ställen har de mellan 50 och 150 olika öl på fat där 10-20 % är riktigt bra. Tyskarna har max 4-5 olika sorter vilka alla är helt ok men aldrig nå skoj grejer..

Nu blir de en tur utanför lägenheten här.. måste bränna lite energi då det blir tre dagar i finland den kommande veckan..

Inga kommentarer: