måndag, augusti 24, 2009

Alperna mamma, jag ska till aplerna..

Yes! Var helt uttråkad halva lördagen så bestämmde mej för att åka ner till Österrike en sväng igår och cykla lite. Började min färd söderut kl 06:50 genom att köra lagomt fort på autobahn, slutade upp på 109 km/h och snittade ynka 0,61 liter per mil. Kom iaf fram och bestämmde mej för att hyra en heldämpad cykel då jag hoppades på lite downhill liknande cykling på vägen ner. Det visade sig dock rätt snabbt att det inte skulle bli så lätt att man bara kunde ta liften upp utan blev till att trama en 4 km lång uppförsbacke med en stigning på 450 meter. Sen blev den en öl och glass paus för att sen trampa runt bland en massa kossor uppe på berget. Hade som plan att ta mej hela vägen upp till toppen men fanns ingen cykelvänlig led upp dit så gav upp. Men tog mej iaf upp på ca 1400 meters höjd vilket inte e helt fy skam. Dalen ligger på 700 meter över havet. Dessvärre var alla cykelleder inte leder utan grusvägar så tröttnade på det och begav mej ut på lite egna äventyr genom att ta en vandringsled ner till dalen igen vilket var sjukt skoj! Riktigt smalt och trixigt och nerför hela tiden vilket är en passande kombination! Var iaf ute i totalt ca 5 timmar innan jag begav mej hemmåt igen.
Det första jag gjorde var att trampa av en kedja också.. lagomt trevligt att flyga halvt över styret i första uppförsbacken..
Alla kossor på berget..
Min egenhändigt hittade cykelled. Den gick förövrigt där jag och brorsan höll på att hamna i klistret en vinter då vi var ute och åkte offpist. Tur nog så valde vi att gå tillbaka igen för det hade inte vart någon höjdare att ta sig ner på skidor där..
Har förövrigt blivit av med min merca nu och fått bli en av knegarna igen genom att köra golf resten av veckan.. Så nu e man på samma nivå som seke.. puh..
En positiv sak i det hela är dock att jag hade nästan slut på disel och nu slapp jag tanka då det tog bilen utan att förvarna mej =D

5 kommentarer:

Johan sa...

De lät dig bara få ett smakprov på gräset på den andra sidan för att öka din motivation =)

Fahle sa...

Va blev degraderad för?

Hans sa...

de behovde den andra bilen till natt sa fick en ny.. dock ratt bra for nu kan jag ta bilen till Frankfurt pa fredag istallet for tag och jag slapp tanka upp den efter min tur till osterrike..

Jesper Löfgren sa...

Inge fel på en Golf! Du fick säkert en TDI också din jävel.

Haleigh sa...

I wish I could have been biking with you in the Alps!! It looks breath taking.