onsdag, augusti 19, 2009

Mupphotell!

Yes, då har man bosatt sig i Tyskland för några dagar.. Har under min tid på Schäfer upptäckt nått sjukt störande! och det har hänt nu igen.. Det helt ololigska sambandet att detso dyrare hotell man bor på desto mindre är chansen till gratis internet. När jag reser med min chef är det mer eller mindre standard att bo på Mariott, dock har de 5 olika klasser av finhet på sina hotell. Har inte bott på det finaste så vet inte så mycke om det men har testat 2-4 i skalan.. Näst finast och tredje finast tar 12 dollar per dygn för tillgång till deras Wifi, sen kostar frukosten 15 dollar till om man vill äta frukost. Bor man ett snäpp sämre så ingår både frukost och internet och man betalar kanske 40-50 dollar mindre per natt. Turligt nog så ingår iaf frukost nu men internet kostar 15 euro per dag. jag betalade 100 kr eller nått sånt för mitt bredband i norrköping per månad...
Bör även nämnas att då jag bodde på ett riktigt sunkigt hotell i norman en helg i sommras och betalade 55 dollar per natt så ingick både frukost och internet..!

Det väger upp lite att jag just nu äter världens största frukost buffe vilket inte helt fel.. Kommer få en överdos av vitaminer då man kan äta fruksallad osv =D Annars e de riktigt bra i här å.. Har fin utsikt från mitt kontor och det är het perfekt väder ute med 25 grader och solsken. Hunnit med en döner kebab, en trerätters middag och ett paket saltapinnar. Även insettt att jag måste jobba upp mej lite i företaget.. Just nu åker jag runt i en mercedes c-klass och min chef har en s-klass.. S-klassen har tom mer onödiga elektriska saker än min lincoln, man höjer och sönker nackskyddet med en knapp på dörren..

En annan lite skoj grej är att jag åker runt i VD:ns gamla bil i USA, tydligen köpte de min lincoln helt ny 1989, nu är den inne på den andra motorn och har gått 270 000 km sen bytet..



6 kommentarer:

Fahle sa...

Fan vilket rån! inga måttliga priser det.. nazister helt klart.. =) Nice bild där.

Hans sa...

jo, lite tuff ar den.. och det sag riktigt haftigt ut nar man flog bland molnen.. man flyger ratt snabbt i ett flygplan

Johan sa...

c-klass få väl duga lr? =)

Hans sa...

Nja.. en annan suktar ju alltid efter mer.. Men tur nog sa e min gamla bil en vd-bil iaf!

Fahle sa...

Censurerat dig själv?

Hans sa...

jo, mamma tyckte det var olämpligt.. =D