söndag, november 15, 2009

Dagens boktips!



Efter som brittisk tv mer eller mindre inte visar något vettigt så har jag blivit en riktig bokmal sen jag kom hit och redan tagit mej igenom ett gäng böcker! Mina vanliga söndagar funkar med en lunch och en chai latte (helt kaffe fritt..) och några timmars läsande på starbucks så man slipper sitta inne på hotellet hela dagen. Den senaste boken i stapeln var dock en sjukt bra bok om Pablo Escobars liv. Hans brorsa, Roberto, som berättar hur de började smuggla droger och hur allt sket sig på slutet. Mycke man inte visste och mycke som förvånade.. Lite skoj fakta e iaf att Roberto Escobar var proffscyklist och efter det tränare för det columbianska landslaget samtidigt som han var revisor inom Medellin. De räknade också med att 10 % av alla pengar försvann varje år genom att mögla eller bli uppätet av insekter. Hur som drog de in sjuka mängder pengar och Pablo var rankad som världens sjunde rikaste person av Forbes..



Annars har de vart en helt ok helg där jag i fredags laga tacos till rumänen och igår blev de vin och kött med svampsås! Klämmde även in ett litet barbesök igår också och jag tror jag listat ut vad felet e med detta land.. Folk i alla åldrar e fulla och härjar, alla lyssnar på kass house musik! Antagligen lider de av det kassa vädret då det konstant regnar här. Skaffa även ett gymkort här så jag kan sporta lite och inte bli helt förslappad.. De bästa e dock att de har bubbelpool osv där! =D

1 kommentar:

Jacob sa...

Medellin, var det deras knarkrörelse eller?