onsdag, november 04, 2009

Vänstertrafik

Ännu några dagar har glidigt förbi där jag mest jobbat på som vanligt och grejsat runt med kranar och lastpallar osv.. Dock lyckades jag med en lite läskig grej i måndags morse när jag skulle köra till jobbet. På väg ut i till en väg med två filer i varje riktning och staket som skiljer körriktnigarna åt så höll jag på att göra en normal vänstersväng istället för den brittiska.. Med hjärtat i halsgropen lyckades jag iaf avstyra det hela och köra rakt fram i korsningen då min projektledare hojta till =D Annars har bilkörandet faktiskt gått riktigt bra så i det stora hela kan man ju iaf vara lite nöjd..

Lördagen iaf spenderades genom en middag med min chef och sen slank jag iväg och drack öl med två rumäner och en rumänska.. Det roligast e dock att den ena av dem e sjukt lik en kombination av sjögren och nisse.. Ger ett precist lika slött och omitiverat intryck samt att han gillar och beklaga sig =D De var inte lika mycke inne på ölsvängen som mej utan drack hemgjord plommonsnaps från nisses farbror. Kan mycke väl bli nu liknande tur nu i helgen också..

Och söndagen blev en sjukt slö dag med bokläsande och slösurfande.. Försökte få mej en överblick över Wigum men det brittiska vädret där det seriöst regnar varje dag såg till så att jag fick lov att hålla mej inne. Ingen direkt vacker stad men finns hus iaf.




4 kommentarer:

Jesper Löfgren sa...

Du får sätta ett sånt där klistermärke som fanns i Sverige förut med ett H, men ett V i ditt fall... Sätt det så du alltid ser det i bilen ;)...

Sjögren sa...

priceless

Jacob sa...

Denna vänstertrafik.. Höll på att bli påkörd sist jag var där också.

Tror förresten du blandar ihop din hemstad med polischefen i Simpsons =)

Hans sa...

du kan kanske har rätt här... =D