lördag, november 21, 2009

Mbop

Tydligen ska man vara lite försiktigt med hur man använder sina fingrar här.. Jag och rumänen var ut och käka lyxmiddag i tisdags och när de fråga hur många vi var så sa jag två och slängde upp handen som ovan. Gubben bara titta förvånat på mej och sen fråga han om vi var utlänningar. När jag sa ja, blev han lite gladare igen skrev ner mitt namn och skicka in oss till baren och kom förbi för att förklara det hela för oss. Tydligen betyder två fingrar vända som ovan samma sak som ett långfinger och e inte helt artigt =D Dock går de helt bra att vända på handen och visa två fingrar.. Vi luska lite i det hela och som vanligt e de fransosernas fel att man inte ens kan beställa ett bord utan att göra nått konstigt. Det kommer tydligen från att förr när de kriga och de lyckades fånga franska bågskyttar så kapa de av två fingrar så de inte kunde skjuta nå mer.

På jobbet har jag nu förflyttat mej från lastpalls delen till plastlåde delen där vi nu gör en massa tester och grejer.

Annars har de vart en lugn jobbvecka som avslutades igår med mexikansk mat och tysk öl som intogs med en rumän och en tysk. Nu blir det en tur ner på stan och sen antagligen en tur till gymmet.. Men först Starbucks och bokläsning!

3 kommentarer:

Jesper Löfgren sa...

Jag skulle kunna gett dig fingret i lördags natt när du ringde vid halv fem =D...

Hans sa...

halv fyra bara.. det e bara en timmes skillnad mellan sverige och england..

Jesper Löfgren sa...

Jo, men lik förbannat ringde du mig halv fem...