måndag, mars 23, 2009

Mitt nya hem

Yes, då har lugnet lagt sig igen och jag kommit på att det är dax och skaffa en bra överblick över staden som skall bli mitt hem i ca 4 år framöver..

Snabbfakta:
17:e största staden i USA
Kallas i folkmun för "The Queen city"
671 000 männikor i staden och ca 2.28 miljoner allt som allt
Har NFL-laget Carolina Panters som spelar i arenan ovan
648 brott per 100 000 invånare vilket gör Charlotte metropolitan det 27:e farligaste av 338
Charlotte Checkers är det enda hockeylaget som spelar i ECHL
Charlotte Bobcats i NBA, nått för Hannes?
30:e mest traffikerade flygplats i världen
Vad man blir om man bor där? jo en Charlottean.

Väster om stan finns det lite berg och tom några ytterst små skidbackar i stil med nybro och det fina priset av 60 dollar per dag. Och öster om staden finns havet ca 4 timmar bort! Annars säg det att det skall vara fin natur i North Carolina.

Det viktigaste är dock att det finns ett IKEA i stan så att jag kan handla allt viktigt som glögg och köttbullar! Vet även vart vår soffa och säng kommer köpas! =D

Posted by Picasa

5 kommentarer:

Anonym sa...

Måste vara spännande att styra upp flytten! När ska du börja jobba?

Jesper Löfgren sa...

Oj, så kriminell stad... Då vågar jag inte komma på besök, sorry.

Hans sa...

nästa vecka nån gång... fick ju bara två veckor på mej innan jag börjar..

Anonym sa...

Hur ser det ut med bostad?

Anonym sa...

Tänkte bara säga grattis Hans!
// Anna