onsdag, mars 04, 2009

Svenskt sommarväder!

Blev inte riktigt så varmt som jag trodde det skulle bli men orka sig upp i 16 grader iaf vilket var varmt nog för att jag skulle ta mej ut på en cykeltur.. Blev en lagomt lång tur på 48 km då jag hade medvind i början och det gick väldans lätt.. Sen haverera allt då jag fick punktering och en enormt jobbig motvind hem! Passade även på att passera genom ett område där det finns stora hus och bjuder på två godbitar här nedan. Det är en ganska rolig uppdelning som de följer slaviskt här att alla hus i ett område är i ungefär samma storlek och har liknande design.. Måste ha nått med friheten att göra..

Och till Hannes, enligt Haleigh ska Pup eller Puff som jag trodde han hette de första veckorna vara en mix mellan en Pittbull och en German Shepherd.. Den sista är väl Schäfer om jag minns rätt så det var väl en prick. Vad en mastiff är vet jag inte ens..

Ni kan ju även klura på vad ni skulle ha i alla rum om ni bodde i husen ovan.. jag vet ju vad jag skulle ha iaf även om en vallabod kanske inte är det mest nödvändiga när man bor i Oklahoma..
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ah rätt bra ändå, förstod att det va schäfer + ngn grövre ras. Thelma är en typ av mastiff...

Pingisbord är ju iaf det första jag skulle ställa in om jag hade plats!

Anonym sa...

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4478513 det där begreppet kanske du kan förklara?

Hans sa...

Ordet baggböleri härstammar från händelser som ägde rum vid Baggböle och var tidigare ett uttryck för att olovligen avverka kronoskog eller att med tvivelaktiga affärsmetoder köpa skogsfastighet eller timmer av annan.

Hans sa...

Känns bra att veta att baggel har en stark historia i den svenska kulturen!

Emil sa...

Snart ramlar jag oxå ner i usa! på söndag kl 16 lr nåt sånt landar vi i denver o byter plan! får se om de blir nån trip till er o hälsar på!

Hans sa...

kom hit!