lördag, juli 04, 2009

4:e juli och en massa annat!

Yesbox! Har en långhelg nu då det är amerikanarnas motsvarighet till midsommar idag! Så slutade jobba kl 4 i torsdags för att glida hem och haka på Patric, en kille som bor på samma ställe som mej, och hans tjej ner till downtown Charlotte för lite livemusik och en par öl! Riktigt häftigt faktiskt för de hade scenen på att hustak mitt bland alla höghus där nere.. Tur nog börja de tidigt så man kom i säng i lagom tid för att gå upp igen kl 4 och fara till flygplasten för att flyga till Oklahoma! Blev en liten shoppingtur här och sen mexikansk mat när den är som bäst! Nu återstår det bra att se vad denna dag har att erbjuda.. hört mycke bra om den, men kan ju aldrig slå lika högt som svensk midsommar!

Helgen innan denna helg fördrevs i poolen och sen en sväng till kareokebaren, men då jag var helt lugn så blev det inget sjungande! Kört en sväng till IKEA i veckan för att visa upp lite svensk kultur viket amerikanarna verkar uppskatta då det var knökafullt där. Men fick Patric att köpa kaviar och själv blev det lite dekorationer, en byrå ala Malm, några lampor och sen en startpaket med kastruller! Plus en massa mat och godis..

Jobbet har gått fint å då min chef har haft semester så jag blev kontaktpersonen som alla ringde till hela tiden.. skoj och kunna styra lite och sen gör man iaf nått nyttigt! Normaldagen denna veckan har nog vart 1.5 timmat telefon på morgonen, sen p3 med christer och lite fiplande med siffror för att kunna skicka tillbaka den data de ville ha.. fixa med presentationer och skicka ut dem till Chipsgubbarna och sen ringa lite senare och ta reda på något annat de glömmt att ge oss. Vet fortfarande inge mer on min lilla euro+trip mer än att den tar 3 månader och att jag får flyga hem en sväng då Familjen kommer till Charlotte! Nu ska jag väcka Haleigh och sen se vad dagen har att erbjuda..


1 kommentar:

Fahle sa...

Har de ikeachipsen? Grymt goda... För att inte tala om deras rostade mandlar!