onsdag, juli 08, 2009

Majs



Mbop! Då har man jobbat i tre månader vilket skulle gett en viss trygghet i Sverige.. Inte en aning om det gör det här, men planerar inte att testa heller! Har iaf fått sjukförsäkring nu så det är billigare att göra illa sig och så har jag börjat pensionsspara, 4 % av lönen så matchas Schaefer med lika mycke till. Hade hoppats på en liten löneökning å men den verkar utebli och jag e inte så sugen på att fråga efter mer heller utan får glatt vara nöjd iaf och vänta lite..

Annat skoj är att jag insett att färsk majs e riktigt gott! Blev t.ex. färsk majs till middag i måndags och idag.. Och har två till liggandes som jag ska äta imorgon! 4:e Juli var skoj å.. lite som en vanlig grillfest fast med raketer så midsommar har inget att oroa sig för! Men fick ju provsitta en ambulans och dricka öl så var nöjd iaf.. En anan tuff grej är att jag får åka till Teneriffa med jobbet en dag, ska göra en tour i europa och visa upp några anläggningar för chipsfolket och ett depåstopp var på Teneriffa..

4 kommentarer:

Jesper Löfgren sa...

Ursäkta, du hoppas på löneökning och i samma veva pratar du om någon jäkla mutresa genom Europa? =D... Fäll ner pungen och landa va...

Provade du sirenerna?

Hans sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hans sa...

Det e ju inte jag som blir mutad.. jag e ju den som fjäskar! Och skulle inte du vilja ha en löneökning? kom inte och säg att du e kommunist eller nått nu...

Jesper Löfgren sa...

Kommunist? Nej du gosse =D...