tisdag, januari 19, 2010

1087 dollar

Haft haft lite oflyt med vår saturn nu på sistonde.. Det var nämligen så att hela motorn satt löst plus att en del andra grejer var slitna. Blev iaf ingen billig historia utan 1087 dollar försvann från sparkontot idag. Det som behövdes göras var att byta ut alla gummi/plast grejer som håller fast motorn i bilen (metallgrejerna var ok men utan gummiplupparna kan den röra sig +-5 cm vilket inte e helt lyckat. Remmar i både växellådan och motorn var slut plus att bensinpumpen höll på att dö.. Men nu bör den iaf kunna köras en stund till då den e så gott som ny igen med ny olja osv.

Tur nog kom ju detta efter att jag handlat ny bil och cykel.. Annars hade nog min cykelbudget gått upp i rök för ett tag framöver... Puh!

Allt ovan var dock Haleighs och hennes pappas problem då bilen fortfarande är i Oklahoma. Själv har jag hunnit men en kort tur (11 km) på min landsvägsracer innan det blev mörkt och nu ska jag styra upp lite mat och sen packa då det bär av till Utah imorgon! Ska ragga efter en ny jr engineer som ska få genomgå samma träning som jag gjort.

7 kommentarer:

Haleigh sa...

where did you find that photo?

Hans sa...

from long time ago... me and your dad changing oil

Fahle sa...

Vissa skulle kalla det otur =)

Emil sa...

kan du hålla tjänsten i 18 månader? haha

Hans sa...

det var ju tur att min budget inte försvann innan jag hann använda den ;)

Och det ska anställas flera personer inom det närmsta åren..

Jesper Löfgren sa...

Så nu är sötebrödsdagarna över för din del Hans. Dags för någon ny att få resa över hela världen medan du blir placerad i ett kontor utan fönster.

Hans sa...

nedu, de knske blir jag som blir till att ta hand om stackarn istället ;)