torsdag, januari 07, 2010

Körkortskungen

Har idag tagit mitt tredje körkort, känner att jag börjar få lite rutin på det hela! Var ruskigt dyrt också då det kostade hela 4 dollar.. Behövde bara göra teori provet iaf där jag hann svara på 22 frågor med 2 fel innan jag blev godkänd.. tur nog slapp jag att göra en uppkörning då Lincolnen antagligen inte är helt laglig för tillfället. Backspegeln innen i bilen har hållt på ch knarrat en massa på sistonde och om man rör lite på den så blir den tyst i ca 5 minuter.. Igår morse skulle jag iaf få det att sluta knarr men antar att jag vred lite för mycke plus att limmet antagligen inte var helt färskt. Slutade med att den lossnade och nu hänger den fint i en elsladd och dinglar när man kör runt. Ska ta tag i det hela nu i helgen har jag tänkt med lite dubbehäftande tejp eller nått.

Annat bra jag gjort idag är att jag vart iväg och kollat på en massa cyklar och fått mitt grundkapital till bilen. Damp ner en check på mitt skrivbord idag med min reseräkning! Så planen är att det skall bli en ny bil nu i helgen! Fortfarande inte en aning om vilken men bensinsnål eller svensk är målet.

1 kommentar:

Jesper Löfgren sa...

Fick du lov att ta om körkortet för att du hade varit i England och kört? De kanske var rädda att du hade vant dig vid vänstertrafiken ;)