torsdag, januari 21, 2010

Temple, Latter Day Saints

Då har man spenderat en dag i mormonernas tecken! Började med att jag var på career day på ett mormon-universitet. Var rätt skoj faktiskt och stå där och snacka en massa om mitt jobb osv. Efter det blev det middag uppe i en skyskrapa med perfekt utsikt över mormonernas tempel. Sen blv det en rundvandring runt templet och en sväng in i ett besökscenter där jag blev uppvaktad av inte mindre än 4 olika systrar (tjejer som gör nån form av missionstripp i 18 månader) De första två, en mexicanska och en japanska blev helt nöjda och då min nya chef ville kika runt lite så hamnade vi vid en stor jesus staty där de slog på nån form av berättelse på svenska åt mej.. Nere i källaren så hittade jag även mormon boken å svenska och fick ytterligare samtala med en amerikansk syster å en från nya zeeland. Var iaf rätt intrssant rundvandrng men som tur var så lyckades de inte omvända mej! =D Sova nu och sen blir det till att flyga av imorgon! Salt Lake City -> Pheonix -> Charlotte -> Fayetteville..
Haleigh våga tydligen inte köra den korta turen på 1600 km så jag använde 50 % av mina bonuspoäng och flyger upp till arkansas och möter henne där.





1 kommentar:

Jesper Löfgren sa...

Mormoner är fan farliga typer... Jävla sektrörelse som tagit över en hel delstat... Nu har de planterat ett microchip i dig, bara så du vet.