lördag, januari 09, 2010

Julafton 2010

Då har man slagit till! haft mina största spenderar byxor på mej idag då jag vart ut och shoppat bil! Blev en lugn och sansad Kia Spectra från 2006 med ca 10 000 mil i bagaget. Planen e att den ska vara bensinsnål, billig att försäkra och hålla i all evighet!

Än så länge e jag nöjd iaf då jag redan provkört den med en 240 km roadtrip upp norr. Var upp till en liten cykelaffär där jag luskat fram en ruskigt bra deal på en cykel.. Den såg precis lika bra ut som väntat och efter en testrunda så var det bara att slå till! mer om de imorgon men har iaf hunnit med en provtur av den innan det blev mörkt ute. Hur som, bilen gick skapligt tyst i 120 km/h och man satt faktiskt riktigt skönt. Nästan lite sportigt då stolarna är duktigt skålade. Ska bli intressant och se vad bensinförbrukningen hamnar på. Sitter en liten 2 litersmotor på 135-140 hästar i den iaf.
En sån här hade ju vart drömmen men min bränslebudget instämmer nog inte..

4 kommentarer:

Johan sa...

Kul med ny bil! Kan det vara så att de skålade sätena är en produkt av en fet tidigare ägare?

Hittat några roliga saker med den än då? Brukar ju alltid finns nåt knepigt.

sven ekström sa...

farfar sa
bra Hans roligt ned ny bil.Men du har även tänkt på ekonomin.

Haleigh sa...

good lookin' new car! the green truck? not so much..

Jesper Löfgren sa...

Jäklar vilken sportbil ;)