söndag, januari 17, 2010

Cykelhelg

Detta var utsikten från mitt fönster igår eftermiddag då jag skulle till walmart, var två polisbilar till framför den på bilden med.. De såg dock inte så alvarliga ut när jag gick ner till bilen så tror inte det handla om nån massmördare iaf. Blir nog svårt att luska ut vad som hänt också då man inte kan gå ner till polen och fråga skvallertanterna..

Hur som har det iaf vart en riktigt bra cykelhelg då jag i lördags gjorde det första riktiga testet av min nya cykel, blev 19 km slingrande singletrack. Det första jag kan säga är iaf att den e helt underbar jämfört med min gamla. Växlar riktigt snabbt och mycke lättare. Gällande de större hjulen så vet jag fortfarande inte riktigt hur de skiljer sig. Det känns som den e mycke snabbare då det blir jämn fart, över rötter och nedför. Den e snabbare uppför också men det tror jag enbart beror på att den e mycke lättare än den gamla. Nackdelarna som jag märkt e att den inte e lika snabb i sidledd och att jag inte har en lika aggressiv sittställning. Men kan höja sadeln lite till så blir det iaf lite bättre.
Ska nog börja klocka mej så jag får lite tider på hur jag cyklar, enda sättet att avgöra om den är snabbare eller inte.

Regnande en massa i natt så alla leder var stängda idag vilket gav mej en bra anledning till att städa, tror aldrig jag haft en så ren lägenhet som nu, tvättat, dammat, dammsugit och tom dammsugit soffan och sängen! Mitt i allt detta klämmde jag även in en cykeltur på min racer, blev en lugn tur på 20 km som avslutades snabbt då det börja regna igen. Iaf en fördel med att bo här borta, har varit ca 10-14 grader varmt ute hela helgen!

Nu ska jag njuta av min rena lägenhet och se på tv!


1 kommentar:

Haleigh sa...

Thanks for cleaning the apartment honey :)