söndag, juni 20, 2010

Lekstuga 2010

Har degat ner mej i soffan nu efter en ruskigt bra helg uppe i bergen! De två leder vi körde klampa rakt in i toppen på roliga leder! Sjukt bra flow och hur många berms som helst, ungefär som att cykla en bergochdalbana..
Lederna såg oftast ut som här och följer naturen med berms i alla "dalgångar" så man fick behålla farten.. Ruskigt skoj och ruskigt snabbt!
Enda gången vi var ut på öppen mark.. Men vi fick iaf en skymt av dammen och lite småbåtar..
Fint exempel på hur de lyckas bygga halfpipes lite här å var.. leden fortsätter nere till höger i bilden med 7 till halfpipe-svängar =D
Slutet på halfpipen nedan.. tror vi körde genom 3 eller 4 sådana i varierande storlek
Planen var från början att vi skulle vara ett gäng på 6 personer som skulle åka upp men det slutade med att vi blev fyra, Randy, Sunil, George och jag. Sunil gav upp efter första dagen och for hem så tre helt slutkörda karlar for vidare till Georges stuga för att grilla hamburgare!

Första dagen slutade upp med ca 42 km cykling i rätt kuperad terräng, blev ca 700 höjdmeters klättring.

Stugn var inte riktigt lika lyxig som den vi hade i höstas men höll våmhus standard så det var helt bra iaf!
Balkongen där vi planerade att avnjuta våra smaskiga hamburgare..

Satte mej ner på bänken utanför och skulle precis ställa ner min sallad då jag klämmde ur mej ett riktigt manligt skirk i sann opera-anda och kastade ut halva min sallad. Lyckades bli biten av en wasp, tror det är en storebror till getingar då de är enorma.. Gjorde inte riktigt så ont sim mitt skirk indikerade på men de andra blev helt nervsa och undra om jag var allergisk och behövde åka till sjukhus osv.. Som en sann viking och för att återfå lite av min heder så kylde jag bettet med min stella och vi fick äta våra hamburgare inne istället =D Boet är iaf borta nu då vi hittade lite insektsmedel som mer eller mindre sköt bort hela boet..
Har inga bilder från dagen tur då vi körde en av lederna från igår igen.. Sjukt skoj och ha lite friskare ben så man kunde stå på lite mer. Plus att vi nu visste lite mer om hur leden såg ut så det var bara roligare att leka i alla kurvor! Sunil hade sin helmet cam på så ska försöka få tag på den filmen.. En lite rolig grej är att vi träffa Bob Babb idag på parkeringen, en kille jag träffa för ett bra tag sen och cyklade ann springs med.. (http://hanek082.blogspot.com/2010/03/svensk-sommar.html)
Han verkade helt nöjd och ville att vi skulle joina deras grupptur men passade på det då det såg ut att ta ett tag innen de skulle vara klara för avfärd..

Blev även omkörda av denna skönhet på vägen hem, antar att detta är nästa steg för henningsson!

2 kommentarer:

Johan sa...

Såg riktigt trevligt ut. Typsikt bara att du ska förstöra amerikanernas syn på oss vikingar på grund av en liten geting =)

Johan sa...

Det såg trevligt ut. Typsikt bara att du ska förstöra amerikanernas syn på oss som vikingar på grund av en liten geting =)