torsdag, juni 10, 2010

Lyxweekend!

Firar min första semesterdag detta år med en lyxig weekend i Charleston. Ska bli ruskigt skönt att parkera bilen för att ha en helg med gående och cyklande. Sippra lite vin ute i hamnen och testa riktigt mat från södern! Haleigh har planerat in två resturanger som ska passa våra smaklökar, en fisk och en södernmat. Båda har blivit godkännda av vår ekonomitjej som växt upp i charleston plus att hon har styrt upp så vi ska träff hennes son imorrn kväll på hans bar =D Bara hoppas på lite bra drinkpriser! Om inte annat e du ju ett kändistätt ställe då vi fick höra att Jack McBrayer visade sig där förra helgen =D Antar att du e lika frågande som jag är om vem han är.. wikipedia löste de dock rätt snabbt då jag sett en del 30 rock!
Om inte annat ska vi tydligen kunna se en hel del militärhistoria också då första skotten i kriget mellan nord å syd ska ha avfyrats här och lite annat smått å gott.. Johan har antagligen stenkoll på de hela!

Testade också en sån bjudasajt för att få tag på hotell och de funkade helt ok.. blev ca 38 % billigare mot ordinarie pris. Så passade på att kliva in på 4 stjärnor.
Passande till detta fick jag idag reda på att Schäfer är skyldiga mej en veckas lön då de bytt utbetalningssystem så får ett bra tillskott till min cykelbudget nu! Skillnaden mot innan blir att jag nu får lön den 15:e och den sista varje månad istället för varannan fredag.

2 kommentarer:

Jesper Löfgren sa...

Ojda, här spar man inte på krutet ser jag... Ny layout på bloggen och massor av särskrivningar ;)... Ha en trevlig helg bland alla kändisar, vad de nu är kända för..

Johan sa...

Charleston kan nog vara en riktig pärla. Hoppas ni få en trevlig resa! Gällande de första skotten så var det så att sydstatarna anföll fortet Sumter, som låg på en ö utanför staden, 12 april 1861. Detta ses som starten på det blodiga inbördeskriget, som efter vändpunkten i Gettysburg 1-3 juli 1863, resulterade i att Nordstatarna stod som segrare 1865.