söndag, februari 07, 2010

Cykelsöndag

Efter att ha lirat rockband hela fredagskvällen och varit insnöad/regnad den senaste veckan så har jag fått komma ut å trampat lite i helgen! Hittat en ny led som är en allvädersled så klämmde in 10 varv igår och 17 varv idag. Låter ju rätt skapligt men kanske ska nämna att leden endast är 0.53 miles så efter några varv blir de rätt enformigt. Den består av en lång uppförbacke och sen en lika lång nedförsbacke med lite skoj svängar och annat tufft.

Idag gjorde jag dock något smart och tog med mej båda mina cyklar för att få en känsla över hur 26 och 29 uppför sig. Kan direkt säga att mina nya cykel e sjukt mycke skönare och den känns snabbare. Tror dock att det finns för många andra variabler som spelar in för att kunna utala sig om hjulstorlek. Den äldre cykeln växlar inte helt som den ska, är ruskigt tung, har smalare styre och har andra bromsar.. I vilket fall så känns min Specialized riktigt kvick och den går bra mycke snabbare och stabilare nedför. Patrick som körde på min gamla cykel fick slita bra mycke och ändå se sig varvad gång på gång =D

Slängt upp min racer på lokala cykelforumet så får se om man kanske får loss lite pengar till annat skoj via den. Insett att den bara blivit använd ca 2-3 gånger sen jag skaffa en mtb och blir troligen mer sällan nu.. Men kollade min cykeldator och har cyklat ca 2000 km på den. Inspererad av en av jespers kompisar så har jag även börjat skriva ner hur långt jag har cyklat varje gång jag vart ut och är nu uppe i 93 km sen nyår.. Har som mål att öka det betydligt men visar att man kommit ut lite iaf, svårt att hinna med mer än 30-40 min efter jobbet nu och sen har det regnat konstant i veckor nu..

En annan sak jag har börjat att seriöst överväga är att köra ett endurance race i slutet av sommaren, 50 miles ute vid White water centret här i Charlotte.. Så om nån är sugen på att joina går det av stapeln den 29:e Augusti. Riktigt rolig led där ute med en hel del klättring och roliga backar.

Super bowl söndag nu men de gör sig inte mycke, kanske kollar in reklamen i mitten men annars blir de söndagspopcorn och film!

4 kommentarer:

Haleigh sa...

varje dag är cykeldag ;)

Jesper Löfgren sa...

En mil om dagen ska du cykla, det hinner du om du kan avvara 30-40 minuter ;)

Hans sa...

Har faktiskt det som m[l att k;ra 10 km om dagen i snitt.. lite mindre än tnts 1 timme men får duga.. ligger dock lite efter nu men känns som man kan börja ta igen det rätt snart..

Fahle sa...

inte rättvist det här.. vill oxå cykla