onsdag, februari 17, 2010

Leksaks-onsdag!

Har spanat runt på lite olika GPS enheter i nån vecka nu och vart riktigt sugen på en! Dels då jag aldrig haft något som visat hastighet och hur långt jag cyklat på mountainbiken och dels då det alltd e skoj att fippla med kartor och tekniska leksaker =D Planen för idag var att svänga in och kolla lite vad de hade på REI då jag kollat av de två cykelbutikerna som ligger närmast lägenheten. Den GPS jag kollat på är Garmin edge 500 som går loss på 350 dollar om man vill ha med hastighet/kadenssensor och pulsband och 250 för bara själva datorn.. Vilket var lite i de saftigaste laget.. Tur nog så sprang jag på en edge 305 som var på superrea för endast 170 dollar, billigaste jag hittat online nu ligger på ca 220 dollar. Tänkte att de kostar bara ca 100 dollar och köpa till kaden-fart och pulsband så de vore en bra deal. Hur som så kollade jag igenom kartongen för att se hur fästet för cykeln såg ut och till min stora glädje så fann jag en kadens/fart sensor och ett pulsband så blev raka vägen till kassan! Körde min min testtur med bilen då jag inte hann med nå cykling efter jobbet.. All statestik finns längre ner.. =D

Nu e de bara att vänta på helgen då det inte blir nå cykling innan dess, imorrn bär det av till Arkansas och Wal-mart där det blir till att presentera lite grejer. Men har vart bra väder hela veckan och ska bli sol resten också så i helgen blir det till att klämma in några varv! Hoppas på att sherman öppnar tills dess..

3 kommentarer:

Jesper Löfgren sa...

Fint att din bil gjorde av med 71 kalorier på resan iallafall ;)

Hans sa...

kopte ju bil med bensinsnalhet som mal ;)

Fahle sa...

Du får ju ändra till km så man kan fatta nåt =)