torsdag, mars 04, 2010

Landsväg

Kännde att jag behövde ut och röra lite på mej efter jobbet idag.. blir sjukt tråkigt och bara sitta hemma varje eftermiddag. Tur nog så var det helt ok väder idag med 11 grader och solsken så körde en snabbsväng på min mtb fast enbart asfalt. Planen var att köra både asfalt och lite i skogen men tog en slö tur och njöt mest över hur bekväm min Stumpjumper är mot min landsvägscykel.. Enorm skillnad.. dock e de nästan lika stor skillnad i hur fort man kan cykla på dem också..

Annat skoj är att jag fått mitt första egna projekt på jobbet så nu blir de till att slita lite mer än vanligt! Ser även fram emot en skön helg med sommarvärme! =D Ska också försöka klura ut om de inte finns nå annat skoj som händer då i stor sett allt jag lagt upp här på sista tiden har varit cykelrelaterat.. måste nog jobba lite på det!

3 kommentarer:

Malin sa...

Haha lätt! Är inte nåt avundssjuk på vädret ni har där;) fy fasen säger jag bara. Är sjukt trött på all snö. Håller på att gå ner mina sista kilon nu och klättringen lockar igen.. Du får ta vägarna förbi Norpan när du kommer till Sverige nästa gång så att vi kan ta en dag i ågelsjön. Kram!

Jesper Löfgren sa...

Du verkar ha kommit upp i över 50 km/h vid ett tillfälle iallafall ;)..

Hans sa...

jojo, gillar nedförsbackar =D