söndag, november 26, 2006

inveterat alperna

 
 
 
 

Då har man haf tännu en hård kväll i Las Vegas, jag å boris bestämmde oss för att spela lite igår och sen gå på natt klubb! sagt och gjort så blev de en privat förfest för att sen glida ner till caesars palace och spela lite.. hittade nå mysko texas hold'em där man spelar mot dealern.. fattade inte de helt men gick iaf plus minus noll på de så var inge större fara, värre var de för Boris som tydligen är född med världens största flyt.. när vi lirade enarmade banditer för gratisdrinkar, jo man gör så.. sätter sig vid en där minsta insats e 1 cent eller 25 och sen spelar man för en dollar och samtidigt ser man till å beställa drinkar som man då får gratis för man spelar...! hur som ehelst så vinner karln 60 dollar i sin maskin plus att han sen 2 minuter senare hittar 100 dollar på golvet också..!
I Hans glädjeyra så gick vi iaf för att lira lite roulette där vi spelade ihop och plussa 20 dollar. nöjda som vi nu var så drog vi vidare till MGM och Studio 54 för lite fest.. var ett ok ställe men inte helt bra så runt en tre halv fyra gick vi därifrån och jag hittade ett 2 dollars no limit texas hold'em där man kunde spela lite.. slutade med att jag vandra därifrån 60 dollar och en gin & tonic rikare!
Kom hem igen runt halv sex för att sova till klockan åtta då de blev dax att försöka fixa sig en hyrbil..
Lyckades få tag på en bil till halv elva och drog iväg mot en ny delstat, Arizona, och grand canyon! tog oss inte mer än fem timmar å åka dit så vi kom fram lagom till att solen höll på å gå ner.. var dock ett sjukt fränt ställe! Boris å de två tyskarna vi åkte dit med var mest hänförda av naturen medans jag blev bara mer å mer sugen på å klättra på alla fräna formationer och sånt! Grejen var dock den att de var sjukt stort.. trodde aldrig de skulle vara de!
Hur som helst så blev de mörkt efter ca 50 min så vi började vår 5 timmar långa bilfärd hem igen.. Men var rätt skönt å se nått nytt, naturen på vägen var också rätt från med nån fet damm, Hoover eller nått sånt om jag minns rätt..
Nu ska jag iaf ta å vila lite och imorrn ska vi försöka ta oss till nått shoppingcenter där de ska ha en massa bra märkesaffärer!

Alla bilderna från vegas ligger för den delen på:
 Posted by Picasa

2 kommentarer:

Jesper Löfgren sa...

För första gången under hela din USA-vistelse så är jag faktiskt lite avundsjuk på dig... Hoppas du gifter dig av misstag, så känns det iallafall lite bättre.

Hans sa...

he he.. e hemma nu igen och helt ogift! tills vidare iaf, man får la se vad som händer imorrn =D