tisdag, augusti 31, 2010

Semester!

Gick på semester idag då jag nyligen insett att jag ha en hel vecka mer med semester än vad jag visste om tidigare. Ingen direkt tråkig nyhet så idag blev det en tur upp i bergen med Randy. Perfekt då Haleigh är i skolan så man inte är saknad hemme heller =D Har även en hikingtur med frugan planerad för söndag så alla blir nöjda! Hur som helst så dog vi iväg västerut till Bent Creek för att testa en ny led.
Allting började perfekt med en 8 km lång uppförsbacke med en stigning på 324 m.. Lagom tills det var dags för turen ner så lyckades jag trampa av kedjan. Trodde detta skulle blir oerhört jobbigt men tur nog så have vi en lagomt lång nedförsbacke till bilen.. vara bara till att rulla hela vägen ner förutom för kanske 50 meter. Ligger en cykelbutik 1 km utanför parken också så det hela var rätt snabbt fixat! Har ett extra kedjelås i ryggan nu för nästa långtur, nått jag antagligen kommer få skit för från Hannes, men propsar på att det enbart är för långturer! =D
Efter att kedjan var fixad vart det bara till att cykla uppför samma backe igen och sen ligga på riktigt ordentligt nedför igen! Sjukt roliga leder men allt klättrande blev rätt mycket för benen men vi tog oss igenom mer eller mindre alla leder de har där uppe iaf. Slutresultatet blev 43 km, 1200 höjdmeter, 3275 kalorier förbrukade och en maffig burger king hamburgare med extra allt =D
Tyvärr blev det inga vettiga bilder då min kamera tog ut sin pension och helt enkelt slutade fungera.. Så kanske blir en ny kamera till jul, dock ligger lysen osv för nattcykling före i kön!
Dagens rutt både ovan och under.. Testade lite nya funktioner i Google Earth och fick in dagens tur där å..
Imorrn blir det tillbaka till verkligheten igen på kontoret.. Finbesök från tyskland x 2 så måste ha skjorta på mej...

Bonus är att REI där jag handla min GPS har höstrea nu och de sänkte priset på den jag handla med 130 dollar så var in dit igår och tyckte jag skulle få tillbaka lite, de tyckte de med så var bara att casha in och se glad ut =D

5 kommentarer:

Jesper Löfgren sa...

Shit, har du tre veckors semester på ett år eller? ;)

Fahle sa...

Läs det här sakta och med betoning på varje vokal: VAD VAR DET JAG SA HA HA HA.

Fahle sa...

Hur fick du till det där med google earth förresten? Riktigt bra att få en 3D-bild på det där sättet.

Hans sa...

Hehe, mobbaren vill ha hjalp nu.. hmm.. Man bara exporterar en gps fil och sen importerar den med google earth. Dock ser google earth grejen ratt frantig ut savida det inte ar riktigt kuperat..

Och star pa mej om kedjegrejen. kommer enbart ha med den pa langa turer i bergen osv.. hemma kor jag enbart med vatten, gar natt sonder blir det till att ga ut..

Fahle sa...

Är det så förtvivlat svårt att erkänna att farbror Fahle har rätt? :) citat Hans: "For dagsturer racker de nog med en slang och multitool.. allt annat hander sa sallan iaf sa. "

Stå av dig ;)