söndag, april 19, 2009

Das Auto

Har inlett mitt sökande efter den bästa pizzerian här i trakten och än så länge e den ovan bäst! Dock långt från riktigt bra så sökandet kommer fortsätta! För att motverka allt fett från helgens diet har jag inhandlat ett par springskor också =D Var ut på en testtur igår med Haleigh och som tur va så e hon precis lika dålig som jag så jag behövde aldrig känna mej dålig då hon alltid blev trött innan jag blev det.. Slutade upp med en massa träningsverk i mina lår och en ny tur idag då det kändes mycke bättre! Kan bero på att vi sprang precis efter lunch igår.. Motivet till köpet var att min cykel inte kommit hit ännu och att jag ska hålla mej i någon form av form när jag är i Tyskland. Vilket leder till nästa grej, har faktiskt tagit tag i min tyska lite och börjat träna med rosetta stone.. Går helt ok faktiskt och man kommer ihåg en massa konstigt när man ser det igen.. Något som ligger lite längre fram i tiden men fortfarande är roligt nog för att börjas med redan är att hitta en lämplig bil! Har varit iväg och kollat möjligheten att få den finansierad och på vissa ställen ser det bra ut och hos andra har det vart tvärt nej då jag saknar en kredithistoria i usa.. Sen gäller det även att klura ut vilken bil som är lämplig, är faktiskt lite sugen på en helt ny bil och då toyotas minsting yaris.. även en kia finns på menyn men vi får se vad ekonomin tillåter osv.. Nu ska jag iaf värma upp den sista halvan av min pizza och se på tv!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Fahle sa...

Min kollega köpte just en Yaris, helnöjd. Men lite risky med alla helvetes suvvar och pickups i usa?

Marcus sa...

Hur tuff är man jämfört med de andra i trafiken om man bor i södern och kör Yaris??

Hans sa...

äh! Jag bevisar ju bara att vi vikingar inte har nått att skämmas för ;)